Programma 2023

08.30 uur Ontvangst en registratie

Jerry Downing
09.00 uur Opening door hoofddocent en uitleg van het dagprogramma

Opening van de dag door Jerry Downing. Toelichting op het programma en inventarisatie van de achtergrond en wensen van deelnemers.

Jerry Downing is de grondlegger van webcare en WhatsApp als servicekanaal bij Transavia en waar hij zijn sporen als (webcare) manager heeft verdiend. Veel gevraagde, enthousiaste en bevlogen social media-trainer en –spreker die het belangrijk vindt om te onderzoeken en te spiegelen. Social care vormt volgens hem de voelsprieten van elke organisatie. Zijn uitgangspunt is altijd: de klant c.q. inwoner centraal.

In 2017 is hij Publiek Interactief begonnen, een trainings- en adviesbureau dat helpt om de (online) dienstverlening van organisaties naar een hoger plan te tillen. Verschillende gemeenten, maar ook Coca Cola Brussel, Heineken, Duinrell hebben trainingen en workshops van Jerry Downing gevolgd.

Jerry Downing

Oprichter Publiek Interactief – advies, support & training


Jerry Downing
09.15 uur (Digitale)klantcommunicatie kan en moet eenvoudiger Theorie

Een inleiding in de thematiek

  • Waarom willen we (digitale) klantcommunicatie vereenvoudigen?
  • Wat kun je doen om het menselijke contact te bewaken?
  • Hoe pak je het aan?
  • Wat levert het op?

5 key take-aways die noodzakelijk zijn om beter aan te sluiten bij de klant via digitale klantcommunicatie

Jerry Downing

Oprichter Publiek Interactief – advies, support & training


10.30 uur Pauze

Geert Schaaij-Hessels
10.45 uur Een inspirerende praktijkcase van gemeente Dronten door Geert over hoe de gemeente en het KCC in contact blijft en verbinding krijgt met de inwoners

Tijdens het KCC congres 2022 was de workshop Persoonlijke dienstverlening in een digitaal tijdperk van Geert Schaaij-Hessels van gemeente Dronten enthousiast ontvangen. De feedback gaf aan dat er bij de deelnemers behoefte is om langer stil te staan bij wat de gemeente Dronten precies gedaan heeft om er voor te zorgen dat je digitale muur geen onneembaar fort wordt.

De workshop van Geert sluit naadloos aan bij het programma van deze masterclass. Geert zal de deelnemers (weer) trakteren op een enthousiaste presentatie en met mooie praktijkvoorbeelden waarbij nu de ruimte is voor meer interactie en oefeningen.

Geert Schaaij-Hessels

Coördinator KCC, Gemeente Dronten


11.30 uur Samen in gesprek

Een interactieve sessie waarbij het gesprek wordt aangegegaan met de deelnemers aan de hand van praktijk voorbeelden.


12.30 uur Lunch

Jerry Downing
13.15 uur Aansluiten en verbinden door middel van Personaliseren Theorie

Een inleiding in de thematiek

  • Waarom wil je personaliseren?
  • Hoe sla je de juiste toon aan?
  • Welke idioom werkt en welke minder?
  • Wat levert het op?

5 key take-aways die noodzakelijk zijn om de kunst van personaliseren toe te passen in de dagelijkse werkzaamheden

Jerry Downing

Oprichter Publiek Interactief – advies, support & training


14.15 uur Pauze

Lisette Hanssen
14.30 uur Praktijkcase en ervaringen Lisette: Verbinding via digitale klantkanalen

Gastspreker Lisette Hanssen (webcare- en klantkanaal specialist en podcastmaker) komt vertellen over haar ervaringen met digitale klantcommunicatie uit de praktijk. Lisette deelt graag tips & trics om andere te op weg te helpen.

Lisette Hanssen

Webcare- en klantkanaal specialist, podcastmaker en operationeel Manager, SVB Sociale Verzekeringsbank


15.15 uur Workshop

Personaliseren en versimpelen in de praktijk. Samen oefenen met praktijk cases om uiteindelijk zelf te kunnen zeggen: Hé, mijn klant begrijpt me!


17.00 uur Uitreiking certificaat en uitnodiging voor netwerk borrel

17.30 uur Vol inspiratie, contacten en ideeën naar huis