Programma

08.30 uur Ontvangst en registratie

Jerry Downing
09.00 uur Podium 2 Opening door hoofddocent en uitleg van het dagprogramma

Opening van de dag door Jerry Downing. Toelichting op het programma en inventarisatie van de achtergrond en wensen van deelnemers.

 

Jerry Downing is de grondlegger van webcare en WhatsApp als servicekanaal bij Transavia en waar hij zijn sporen als (webcare) manager heeft verdiend. Veel gevraagde, enthousiaste en bevlogen social media-trainer en –spreker die het belangrijk vindt om te onderzoeken en te spiegelen. Social care vormt volgens hem de voelsprieten van elke organisatie. Zijn uitgangspunt is altijd: de klant c.q. inwoner centraal.

In 2017 is hij Publiek Interactief begonnen, een trainings- en adviesbureau dat helpt om de (online) dienstverlening van organisaties naar een hoger plan te tillen. Verschillende gemeenten, maar ook Coca Cola Brussel, Heineken, Duinrell hebben trainingen en workshops van Jerry Downing gevolgd.

Jerry Downing

Jerry Downing
09.30 uur Podium 2 Wendbaarheid en weerbaarheid in tijden van verandering Theorie

Een inleiding in de thematiek

  • Hoe houden we grip op de groeiende behoefte aan contact?
  • Hoe schalen we effectief op tijdens een plotselinge verandering of crisis?
  • Wat kun je doen om het menselijke contact te bewaken?
  • Hoe bevorderen we de klantgerichtheid en klantrelatie in tijden van onzekerheid?

5 key take-aways die noodzakelijk zijn om wendbaar en weerbaar te blijven

Jerry Downing

10.30 uur Foyer 3 Pauze

11.00 uur Podium 2 Praktijkcase door gastspreker

11.30 uur Podium 2 Samen in gesprek Een interactieve sessie waarbij wordt het gesprek wordt aangegegaan met de deelnemers.
  • Hoe heeft u de crisis ervaren?
  • Wat kunnen we van elkaar leren?
  • Wat nemen we mee uit onze ervaringen?

Tijdens deze sessie heeft u de ruimte uw eigen ervaring te delen en een case te bespreken.


12.30 uur Foyer 3 Lunch

Jerry Downing
13.30 uur Podium 2 Ontzorgen met social care Theorie

Een inleiding in de thematiek

  • Wat is het verschil tussen social care en gewoon klantcontact?
  • Waar positioneer je social care in de organisatie?
  • Welke (specifieke) competenties stelt social care?
  • Hoe sla je de juiste toon aan?

5 key take-aways die noodzakelijk zijn om wendbaar en weerbaar te blijven

Jerry Downing

Geert Schaaij Maartje Monsma
14.30 uur Podium 2 Samen Sociaal Praktijkcase door Gemeente Dronten

Gemeente Dronten wil social media inzetten als hulpmiddel voor meer verbinding tussen de gemeente en haar inwoners. Laten inzien hoe belangrijk het is om te reageren en interactie te hebben met het publiek speelt hierbij een grote rol. “Het randje opzoeken” is waar we nu bij de Gemeente Dronten mee bezig zijn. Toch wel op dat ene bericht reageren en kijken wat de reactie gaat zijn.

 

We proberen de samenwerking tussen onze teams zo goed mogelijk af te stemmen. Dit gaat met vallen en opstaan. En daar leren we van. We bespreken wekelijks wat er op de contentplanning staat. Met elkaar meedenken en sparren over kleine en grote onderwerpen. De content is elke dag anders waardoor de reacties ook variëren, dat houdt het spannend!

Geert Schaaij

Coördinator KCC, Gemeente Dronten

Maartje Monsma

Medewerker (social) Media Communicatie, Gemeente Dronten


15.00 uur Foyer 3 Pauze

15.30 uur Podium 2 Workshop

Een interactieve sessie waarbij wordt ingegaan op de key take-aways zoals benoemd tijdens de theorie.

De moeglijkheid voor het inbrengen van een eigen case en gezamelijk de dialoog aan te gaan.


16.30 uur Foyer 3 Uitnodiging voor netwerk borrel

17.00 uur Foyer 3 Vol inspiratie, contacten en ideeën naar huis