Onder leiding van hoofddocent Jerry Downing is de theorie van het thema buiten winnen is binnen beginnen toegelicht. Wat is eigenlijk klantenservice, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid? Wat is interne klantgerichtheid en hoe helpt het de externe klant? Gastspreker Lisette Hanssen gaf hierbij een inspirerende gastsessie over hoe eigenaarschap en (intern) klantgericht handelen ervoor zorgde dat lokale aansturing van webcare gaat veranderen naar een landelijke aansturing. Vervolgens gingen de deelnemers zelf aan de slag in een interactieve workshop over de interne klant in de eigen organisatie.
In de middag kwam het thema eigenaarschap aan bod. Wat is eigenaarschap? Op wie is eigenaarschap van toepassing? en wat zijn de effecten van eigenaarschap nemen? Gastspreker Marjon van der Maat deelde hier over haar visie en hoe zij dit bij de Gemeente Tilburg hebben aangepakt. We sloten de dag af met de uitreiking van een certificaat en een netwerk borrel.
Sfeerimpressie
Wil je nog even nagenieten of sfeerproeven? Of heb je deze editie van de masterclass gemist en wil je toch graag een indruk krijgen? Je vindt hier een uitgebreide sfeerimpressie:
Namens Publiek Interactief en CKC Seminars